Got Yourself A Gun

Godkväll

Jag kan citera Ernst och njuter av att knäcka valnötter med mina bara händer.

K.Moss, Vogue China

Okej, folks here we go. Min jul spenderades på Hovfjället som sagt med hela Hysteriska 6:an på plats. Romeo den glade pisso-manen var med oss i vinterlandet också. Vi bilade oss upp i den hyrda minipimp-bussen genom några län i mer än några timmar till Gwen Stefanis album på högsta volym tills mamma inte orkade med mitt dunkadunka längre. Då blev det andra bullar, alltså finska bullar.. hon fick pli på radion och vips var det finsk julemusik som strömmade ur högtalarna. No offence, men det låter som deppig opera. Tänk att lyssna på det samtidigt som att du försöker koppla bort syrrans kraxande till Ne-yo. Well well, när vi väl kommit fram var det nära midnatt och då blev det bums i the bunkbeds. Dagen därpå blev det stadsjakt efter skidvantar vilket resulterade i mindre tid i backen men några timmar fick vi till. Jag åkte skidor och prövade mig på snowboarding. Vilket inte har någon likhet till skating ALLS.. förrutom att dem båda är gjorda av en trä planka. Pröva själva ska ni få se hur "enkelt" det är. Det tog mig en halvtimme att komma ner från barnbacken och jag var halvt handikappad samt nersvettad när jag landade på ansikte i slutet utav backen framför publiken vid värmestugan. Så om jag prövar på det igen vill jag ha sällskap helst i form av en lika tålamodslös person som jag, så skaru få se hur enkelt det är! På kvällen var vi alla så möra och när man är i det skicket blir det inte mycket man mer kan göra än att bara vara. Så då var vi, alla barnen bara var goa & möra framför den varma brasan. OM jag överkonsumerade grillade marshmallows? Ja, tro fan att jag gjorde det. M M M, gött vare! Jaha nu vare Dopparedan utan dopp i grytan. Men ett berg av köttbullar,prinskorvar och julskinka+senap det vare lovart'! Denna afton stod Ernst och Chevy Chase för underhållningen, för sköna gubbs det där. Kvällens favoritcitat må vara när Ernst prövar sin egen gjorda senap och utbrister: mm, nu känner jag hur gomskeppet galloperar. Som sagt skön snubbe det där. Efter vi tryckt i oss mer Alladin än våra halvfinska bellys tål var det slut på dagen. Juldagen firades i backan, inte i körkan. Åh va vi svischade nerför och trilla i liften. Åh va vi käkade hamburgare och blev förolämpade av skiduthyrnings gubbarna. Senare på dagen blev det byebye till snön och stugan. Hem till vackra Götet, det gråa men ack så vackra Götet. Borta bra men hemma bäst foshizzle.





Bilder tagna av broder Stoffus.

Piz!/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0