Dumb It Down

Goddag

Jag kan vissla och njuter av att frysa.
Lupe Fiasco

Här sitter jag i handduk efter morra-duschen och matar min själ med Lupe Fiasco musik. Det var menat att jag skulle skriva ett snabbt inlägg igår innan det bar av till spelningen på Brew House men tiden var inte riktigt på min sida. Nu får jag la smisk av Nadia. Men men jag tror att det var min lilla panik som gjorde hela dagen så stressig, det var egentligen inte stressigt utan det var jag som inte hade planerat dagen fullt ut. Jag visste inte att jag skulle få värsta kreativitets-torkan mitt upp i letandet på stan efter kvällens utstyrsel. Som följe till fika och shoppingen hade jag Ida, Therese och Fanny. Det slutade med att jag köpte en topp med neon stjärnor på från BikBok för 99kr som jag inte hade på mig. Yay ! Därefter var det rushrush hem för att smeta på mitt ansikte och klä mig i småblommigt n highheels. Valet av utstyrsel som jag senare på kvällen ångra eftersom vi var vid Brew House vid 8ish och det visade sig vara förseningar i allt. Insläppet skulle ske vid kl. 21.00 och vi stod i bara ben utomhus när solen gått ner till tio typ då dem äntligen lät oss in i värmen.
Sedan fick vi yttligare stå och vänta lite tack inomhus denna gång, en timme eller så. MEN det var så värt det. Efter det eviga förspelandet, kom han. Oh gawd, liksom LUPE. En utav mina favorit artister ever. Mhm,galet. Det var ös, hoppande, dansande, lite lipande från min systers sida, sjungande och gungande. Spelningen hade allt. Lupe och bandet, sångarna var alla så sjukt duktiga live. Varje ord kändes, det är så det ska vara. Annars är hans flow GALET, hur en sådan liten person kan få med så många ord i ett andetag är ju galet det med. Lyckat värre och bilder från kvällen kommer senare när jag lyckats kapa dem från kvällens fotograf Lynn. Nu ska jag klä på mig för dagen och köpa riskakor inför filmkvällen hos Fanny i Majorna.

Ni måste ta er dyrbara tid till att  lyssna på en annat hiphop-fynd, Emilio och gubbarna. Malmoe-pojken som snart (snart!) tar världen med storm med hans musik, Emilio vi ses på toppen.
- http://www.emilio.nu/
- http://www.2fresh.se/


Piz ! / Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0