Karmakontot

Goddag

Du är inte självsäker. Du är inte arrogant. Du är hybris. Du kommer aldrig att lyckas få någon att tycka om dig så mycket som du tycker om dig själv. Du, om någon vet att jag inte tar skit från någon -  just därför är du numera raderad. Jag raderar dig från mitt minne och allt som i slutet leder dig tillbaka till mig. Ha d !

Jag kan tugga isbitar och njuter av att slå mig på samma ställe två gånger.
Okänd eller Ökänd ?
Nadia lyckades dokumentera mig och mitt skeptiskta ögonbryn á la John !

Adam Tensta, det var faktiskt synd att borås-publiken kom igång vid sista låten som spelades -My Cool, såklart. Själv stod man och shejka lite till allt som spelades, jag kom ju efterallt dit för att höra honom inte SE honom. Det brukar vara så för oss som är korta-i-rocken, om man har tur får man en skymt av artisten eller så har man otur och är fast bakom en stjärt/rygg/bakhuvud under hela uppträndandet. Gissa om jag hade otur igår! Efter vi lyssnat klart på han som bangar systemet, sprang Nadia & Anna till bussen och resten av oss fortsatte kvällen med pizza, pissande, pussande och dansande till kvällens dansband. Nizeguys hette dem och jag flörtade/glodde till mig ett leende av den sliskigt söta gitarristen Markus. Yay! Sedan blev det en något lugnare bussfärd hem till Göteborg, där det hade regnat med. Vi hade tur i oturen med vädret, det regnade i Borås men bara sådant där snuskigt duggregn. Påtal om bussar, jag hade två heta disskusioner med två av kvällens busschafförer igår. Hur har dem ork till att vara ovänliga? Ingen vet.
Om idag finns det inte mycket att berätta, jag har varit på ett möte, cruisat med Idas mormor i bilen, kollat på film med två av mina kära familjemedlemmar, sminkat min mamma och köpt mat.
Nu ska jag fortsätta att läsa om Gabrielle Bonheurs (Coco Chanels) otroligt fascinerande liv och framgång, eller fika om någon bjuder med mig !



Piz! / Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0