Work It Out

Godkväll

Jag kan dricka havsvatten och njuter av att åka båt.
Ana Beatriz Barros

Dagen har spenderats i skärgårn med mor & far, vi tog färjan vid Saltholmen till Brännö. Pappa och jag tävlade i glass-ätning mot varann tills mamma sa stopp, vi stannade och köpte glass vid varje kiosk/kafé vi promenera förbi. Vi gick i land på Brännö Rödsten för att sedan promenera genom ön för att ligga och götta oss i solen lite. När solen gick i moln gick vi mot Brännö Husvik, käkade toast och drack kaffe. När färjan kom skulle vi självklart vara först på för att få deck-platser, må säga att det var lite kyligt där uppe men så fort solen hittade fram bland molnen igen var allt perfekt. Jag satt emellan dem två som skapat mig och kollade ut över det glittrande havet medan pappa predikade om öarna för sig själv. När vi kom hem lagade dem en jätte smarrig sallad med (läs noga) couscous, kiwi, tomat, isbergssallad, rödlök och jordnötter. Till salladen var det rökt gris och nybakade baguette skivor. YUMYUM! Efter maten hade vi oss en lång siesta, sedan blev det dokumentär time. Och nu är det nana-time, eftersom jag skall möta MsÄgghuvve halv nio i stan imorgon för att lämna tillbaks vattenpipan som jag mer eller mindre bosatt mig med. Förhoppningsvis spenderas också morgondagen med mer utforskning av den vackra göteborgska skärdgårn.



Piz! / Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0