No Resentment

Godmorgon
Grattis älsklings Ikram på födelsedan!

Jag kan sjunga en sommarvisa och njuter av vinternaren.

Caroline Winberg igen.

Jag hade så rätt så rätt. Igår när jag gick hem från bussen kände jag verkligen hur kallt det var, tänkte för mig själv: om det blir nederbörd redan ikväll blir detta i form av snöflingor. Och när jag vaknade såg jag att dem blyga flingorna lagt sig på biltaken på parkeringen nedanför oss. Värsting mysigt. Hellre snö(kyla)+sol än snusk regn fifan. Så nu sitter jag här med min H&M Magazine och varma kaffekopp efter en liten promenad i det vita. Känner mig så harmonisk haha, det är sant jag gör faktiskt det. Jag har varit en stund på torget redan, provade en mörkblå fransklänning på H&M(vart annars?). Som jag säkert tidigare nämnt är vår H&M inte värd att kallas H&M egentligen eftersom dem inte säljer något från Divided, kinda boring. Så jag blev lite småpaff när klänningen uppenbarade sig och bestämde mig för att pröva den som nu visat i sig midnattsblå. Jag var helt säker på att den skulle klä mig, men det var något som gjorde det hela .. hm,osmickrande? Om det var mitt osminkade morgonfejs eller plaggets ringning vet jag fortfarande inte. Hoppas på det sist nämde dock. För mörkdjupblått är ju så väldans nice och färgen är en utav mina "basfärger"(ps-folks knows what i'm talkin about). Sen var det så att jag hade sett Caroline Andersson i samma färg också, hon är ju lika ljus som mig. Jag vill helst ha en klänning i den kulören. Å andra sidan ska man inte jämföra sig med henne, på något sett. Henns skönhet är slående, som en rakhöger i morgonfejset. Att jämföra mig(eller dig?)med henne är som att jämföra Bush med Obama eller sparris med avokado, det går inte helt enkelt. Nu ska jag äta frukost och bläddra i det nya numret av Rodeo istället, Ann Mari- jag tror det är dec numret du är med i inte nov, can't wait!

Här kan ni se fransklänningen och H&Ms sjukt fina kampanjbilder hos deras online shop.


Piz!/ Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0