I Don't Bruise Easily

Godkväll

Jag kan slicka rent mina tänder och njuter av att bli utskälld av reception-kärrings.


Illustration: Nikki Farquharson

Idag vaknade jag klockan 9.00 och var lycklig. Lycklig och trötter. Att en timme tidigare än vanligtvis kan kännas så.. plågsamt. Upp&hoppa skulle jag, tandläkaren ville ju fixa något i käften min. Så nu lär jag inte besöka dem på ett bra tag, alla snusktrådar sitter på plats. Jag som trodde att man inte behövde tråden-på-insidan resten av sitt liv utan bara något år. Fast jag behåller min så länge jag kan, vill ju inte att sne-smaljet ska gro tillbaks nu när jag pinats med räls n stuff. Sedan kom jag och tänka på en sak, när jag låg där med gomen upp mot taket.. är det inte lite konstigt att vi får gratis tandvård? Alltså jag klagar inte, men borde inte vi lägga dem degen på något som är .. jag vet inte.. mindre ytligt? Att vi regelbundet går till tandläkaren, för att få våra colgate-smajl justerade medan folk utan för våra gränser inte ens att har råd till vanlig läkarvård. Fast å andra sidan har väl inte silverrävarna här någon vip på den fronten heller, men vi passar la på att putsa på gratis när ungdomen fortfarande spirar. Vår svenne-bubbla, gotta love it. Just smile and wave boys, just smile and wave. Förresten, på tal om ingetting.. jag lagade mat idag. Asså god mat. Inte kokt kött som ni klagade på utan köttfärssås & spagetti. Ja, jag både bakar, städar OCH lagar mat. Desperat hemmafru, you already know what it is. Och innan jag for till Backaplan hittade jag ett halsband för 2,50. Haha. Egentligen kostade det 5kr, men det var tydligen REA. Highfääve. Lagomt rockigt sådär, såg mer ut som en cykelkedja.. typ.




Piz!/ Evelina

Kommentarer
Postat av: fanny

Jag är också en hemmafru ;) hihi! Hur lyckas du alltid hitta så billiga fynd, inte nog med att du hitta de för 5 kr utan du fick de ännu billigare, hur lyckas du girl? haha :P

2009-02-05 @ 23:34:07
URL: http://fannyrolin.blogg.se/
Postat av: Evelina

fanny: det lustiga är att jag gav henne 3kr, sen fick jag ingen växel tillbaks. hon snodde en 50öring av mig. haha. emmaus, i'm telling u . it's the shh

2009-02-05 @ 23:46:26
URL: http://modesagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0