Vill man vara fin får man lida pin heter det !

Vilken dag och kväll det var igår både jobbig och rolig men även trevlig och en aning sorglig höhö.
- Börjar dagen med nudlar på jobbet
- Sen öppnar jag och strax därefter är det kalas
- Den tredje personen ringer en halvtimme efter hon börjat och säger att hon inte kommer gaaaah inte bra!
- Försöker ringa in folk men den enda som svara skulle fira sin mammi, attans!
- Börja ju halv tio och får min lunch halv fyra, första gången jag fick sitta ner istället för springa runt som en galning och ha två kalas samtidigt haha.
- Nästa rast blir det lite sminkning sen skickar jag hem min kollega istället för rast.
Så såg min sista dag ut på det jobbet, kändes lite konstigt!

Efter stängning blir det Förfest och fixa det sista, sen samling, busstur med korsord, väl framme var det middag, priser, trevligt folk osvosvosv. Även eves födelsedag som jag fick kämpa för att få uppleva hahaha först fick vi vänta på att Malins jobbarkompis man skulle hämta upp sin fru som var magsjuk INTE FULL utan på riktigt magsjuk hon satt utanför med en massa filtar. Sen försökte jag dra med fler folk till stan men alla försökte få mej och stanna och sa vi skulle vidare senare haha så jag och Malin trippade iväg på jakt efter en backe som vår chef sagt att i slutet på den finns kommunal trafik. Hahaha ja juste ja herregud det slutade med att jag tog klackarna i handen, sen fråga vi en icke nykter man om vägen efter en bra bit han sa det var tio minuter kvar. Efter ytterliggare gående fråga vi om nån tjej och då såg man nästan spåren, runt hörnet ser vi spårvagnen vid hållplatsen SPRIIIIIIIIIIIIING och vi hann! Alltså vilken tid mina fötter värkte men jag var påväg till stan! Nya skor är inget att rekomendera om man inte vet säkert hur långt man får gå hahaha :) Det blev bryggeriet och Malin åkte hemåt, jag hälsade på folket och sen var det dansgolvet som gällde! Jag får skylla mej själv men kunde knappt gå på hemvägen sån värk hade jag haha! :) Efter stängning parkerades jag på en bänk medan dom andra åt korv sen bar det hemåt till Fanny för mej! :)

TACKTACKTACK!



Ciao, Nadia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0